所外活動の二日目。本日も二本松市内の保育所を伺った。私は4歳児のクラスの先生を手伝った。保育所での活動に関する具体的なスケジュールは伝えられておらず、どこまで先生を手伝って良いのか、判断に困る場面があった。よくわからない職場で更に子どもたちを保育する場で勝手に動くことは危険であるため、先生を邪魔してでもわからないことは質問する必要がある。この体験は、任国でのボランティア活動でも絶対に起こりうることだと思う。事前の情報収集の大切さを学んだ。この体験を任国での活動でも活かしたい(2025年6月20日)。
英語: Second day of external activities. Today I also visited a nursery school in Nihonmatsu City. I helped the teacher in the 4-year-old children’s class. We weren’t given a specific schedule regarding activities at the nursery school, so there were situations where I struggled to judge how much I should help the teacher. Since it’s dangerous to act independently in an unfamiliar workplace, especially in a setting where children are being cared for, it’s necessary to ask questions even if it means interrupting the teacher. I think this experience will definitely occur during volunteer activities in my assigned country as well. I learned the importance of gathering information in advance. I want to apply this experience to my activities in my assigned country too.
Comments are closed