終盤

お世話になった語学の先生に色紙を渡す予定。今日から準備に取り掛かる。私は写真やメッセージカードを切る担当した。4人でアイデアを出しながら役割を決め、2時間ほどで完成に近づく。メッセージカードには、自由度の高い環境でマイペースに学べたことへ感謝を綴った。それを見たクラスメイトは私自身がマイペースなのだと気づいていたことに失笑していた。特に語学授業の時間中は自分の語学能力を伸ばすためにマイペースに過ごしていたのかもしれない(2025年6月21日)。
英語: We plan to give a colored paper (shikishi) to the language teacher who has taken care of us. We’re starting preparations today. I was assigned to cut photos and message cards. The four of us shared ideas while deciding on roles, and we got close to completion in about two hours. On the message card, I wrote my gratitude for being able to learn at my own pace in a highly flexible environment. When my classmates saw it, they chuckled at the fact that I had been aware that I was going at my own pace. Perhaps I was especially spending time at my own pace during language class hours to improve my language abilities.

Tags:

Comments are closed

Latest Comments

表示できるコメントはありません。